Τίτλος: Teacher Students’ Practices for Democratic Culture (STEP UP-DC), Erasmus+ KA2 (2019-1-EL01-KA203-062449)
Διάρκεια: 2019-2022 (30 μήνες)
Συντονιστής: Ε.Κ.Π.Α., Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης
Εταίροι: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας-Ελλάδα, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας-Κύπρος, Leeds Beckett University-Ηνωμένο Βασίλειο, Agora-Δανία, European Wergeland Centre-Νορβηγία
Περισσότερες πληροφορίες: stepup-dc.eu
Τίτλος: Η αποτελεσματικότητα των παιδαγωγικών σπουδών των Τμημάτων Θεολογίας ΕΚΠΑ και ΑΠΘ με βάση τα αποτελέσματα των διαγωνισμών εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ, ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. στο πλαίσιο προγράμματος «ενίσχυση της έρευνας, εκπαιδευτικές και λειτουργικές ανάγκες του Πανεπιστημίου
Διάρκεια: 2018-2020
Συντονιστής: Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης
Εκπόνηση Διδακτορικών ερευνών σε εξέλιξη:
«Διαπολιτισμική προσέγγιση του μαθήματος των θρησκευτικών. Διερεύνηση διαπολιτισμικής επάρκειας και δημοκρατικής κουλτούρας των θεολόγων εκπαιδευτικών και των επιμορφωτικών αναγκών τους» (Βασιλική Γερονίκου, 27/2/2018)
«Το μάθημα των Θρησκευτικών και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης» (Εβίτα Ρεντζή, 16/7/2019)
«Η “Μεντορεία” (Mentoring) ως σχέση και μέθοδος εκπαίδευσης νέων εκπαιδευτικών» (Μανώλης Παπαϊωάννου, 30/4/2020)
«Προγράμματα Σπουδών των Τμημάτων των Θεολογικών Σχολών στην Ελλάδα (1982 έως σήμερα): Στοχοθεσία – Αποτελεσματικότητα – Αξιολόγηση» (Γιώργος Γκρίλης, 30/4/2020)
«Η συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες στο γενικό σχολείο και η συμβολή της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στην ένταξή τους» (Παναγιώτης Αποστολακίδης, 2022)
Ολοκληρωμένες Μεταπτυχιακές έρευνες
«Η διδακτική αποτελεσματικότητα του διαθρησκειακού διαλόγου: Η γνωριμία με τον “άλλον” σε μικτή θρησκευτικά τάξη» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2663983#contents (Μανώλης Παπαϊωάννου, 2018)
«Ο εκπαιδευτικός μπροστά στην εκπαιδευτική αλλαγή. Οι αντιλήψεις και οι στάσεις των θεολόγων για τις αλλαγές των ΑΠΣ του Μαθήματος των Θρησκευτικών» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2880359#contents (Γιώργος Γκρίλης, 2019)
«Η διδασκαλία επίμαχων ζητημάτων στη Θρησκευτική Εκπαίδευση: το παράδειγμα του πλούτου και της φτώχειας» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2897657#contents (Ναζίρ-Παύλος Ναζάρ, 2020)
«Η ποιμαντική στοχοθεσία της κατηχητικής αγωγής παιδιών και εφήβων στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2921414#contents (Μαρία Χατζηπαυλίδου, 2020)
«Το “Εκπαιδευτικό Δράμα” (Theatre in Education) στη διδασκαλία της Ορθόδοξης Θεολογίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2931508#contents (Νικόλαος Κουστουράκης, 2020)
«Οι αντιλήψεις και οι στάσεις των Θεολόγων για την αξιολόγηση των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων μέσω της πιο σημαντικής Αλλαγής» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/2960673 (Ελένη Κάργατζη, 2021)
«Η Θρησκευτική Εκπαίδευση ως υποχρεωτικό μάθημα στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο: θέσεις κι αντιθέσεις» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/3218374 (Στέφανος Ζάρκα, 2022)
«Ο χαρακτήρας και ο σκοπός του Μαθήματος των Θρησκευτικών. Έρευνα για τις αντιλήψεις των Θεολόγων-εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με κριτήριο της θρησκευτικές και μη θρησκευτικές πεποιθήσεις τους» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/3221197 (Όλγα Ζευκιλή, 2022)
«Οι αντιλήψεις των Θεολόγων-Εκπαιδευτικών για το ρόλο τους στο σχολείο – Αναζητώντας την επαγγελματική ταυτότητα των Θεολόγων» https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/el/browse/3242326 (Έλενα Κορναράκη, 2022)
Μεταπτυχιακές έρευνες σε εξέλιξη
«Το άγχος των θεολόγων εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας και της διαχείρισης της τάξης» (Ευάγγελος Μανταφούνης, 2019)
«Η συμβολή της πίστης και της θρησκευτικότητας των νέων στη διαχείριση του άγχους θανάτου» (Άννα Μαρία Βιορρέ, 2020)
«Οι θρησκευτικές γνώσεις και πεποιθήσεις και οι μη θρησκευτικές πεποιθήσεις των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Αποτίμηση της δεκάχρονης θρησκευτικής εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο» (π. Δημήτριος Σεκαδάκης, 2020)
«Η επάρκεια των εκπαιδευτικών Θεολόγων στη Θρησκευτική Εκπαίδευση και “Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα” (Human Rights Education) στην Ελλάδα» (Ελεάννα Αποστολάκη, 2021)
«Το “Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό” του Συμβουλίου της Ευρώπης και η εφαρμογή του στη Διδακτική Μεθοδολογία της Δευτεροβάθμιας Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα» (Ζωή Γιοβάνη, 2021)
«Τα συναισθήματα που προκαλεί η Θρησκευτική Εκπαίδευση στους εφήβους στην Ελλάδα» (Μαρία Λυράκη, 2022)
«Η προσέγγιση των προσφύγων στη Θρησκευτική Εκπαίδευση. Διδακτικές προσεγγίσεις με διαπολιτισμική διάσταση» (Θεοδώρα Γκίτσα, 2022)